Minęła doba od pojawienia się singla “Head Above Water” w serwisach streamingowych i sklepach cyfrowych (niemalże) na całym świecie. Wyznaczenie premiery utworu na środę wywoływało mieszane uczucia i duże niezrozumienie, bo przecież przyzwyczajono nas, że nowe utwory ukazują się w piątki. Zamysł sztabu Avril były jednak słuszny i udało im się osiągnąć to, co z pewnością sobie zamierzyli – singiel “Head Above Water” rozgościł się na listach najchętniej słuchanych i legalnie pobieranych utworów. Pierwsze sukcesy? Z mówieniem o sukcesach chyba powinniśmy się jeszcze wstrzymać, ale pierwsze 24 godziny okazały się dla Avril bardzo dobrą wróżbą na przyszłość.

Poniżej prezentujemy krótkie sprawozdanie z pierwszego dnia obecności w sklepach cyfrowych i streamingu. Zawiera ono przede wszystkim informacje o popularności piosenki w Stanach Zjednoczonych i Polsce, bo te dwa kraje uznaliśmy w tym momencie za najistotniejsze. Należy jednak pamiętać, że tydzień wydawniczy liczony jest od piątku, a więc to, co wydarzy się od jutra przez tydzień będzie najistotniejsze. Ponadto, choć iTunes uważany jest za pioniera w kreowaniu hitów, prawda jest nieco bardziej skomplikowana. Sprzedaż cyfrowa ma bowiem najmniejszy udział w tworzeniu najważniejszej amerykańskiej listy przebojów, Hot 100 Billboardu. Największy to streaming, po środku jest emisja w rozgłośniach radiowych.

HEAD ABOVE WATER – PODSUMOWANIE PIERWSZEGO DNIA

  • w pierwszej dobie lyric video obejrzano łącznie, na całym świecie ponad milion dwieście tysięcy razy
  • singiel jest obecnie najpopularniejszą piosenką na iTunes na świecie
  • w Stanach Zjednoczonych “Head Above Water” dotarło do #2 miejsca na ogólnej liście utworów i do #1 w kategorii Pop
  • w Polsce piosenka dotarła do #2 miejsca na liście ogólnej i #2 na liście Pop
  • utwór został wczoraj udostępniony amerykańskiemu formatowi Top 40/M, czyli mówiąc najogólniej, głównemu formatowi radiowemu; w formacie Hot AC/AC ma się pojawić od 8 października
  • Avril jest obecnie w Top 40 najpopularniejszych artystów w katalogu na iTunes
  • Spotify dodało singiel do playlisty Pop Rock Shot, ale ma ona zaledwie 20 tysięcy subskrybentów
  • piosenka dotarła do #67 miejsca najpopularniejszych nagrań kupowanych na Empik.com
  • piosenka była numerem jeden w 18 krajach na świecie na iTunes
  • w Kanadzie najwyższe dotychczasowe miejsce na iTunes to #2
  • na Apple Music singiel radzi sobie bardzo słabo, nie dotarł jeszcze do Top 100 w czołowych krajach
  • utwór odtworzono 315 tysięcy razy na Spotify

Zastanawiasz się, jak “Head Above Water” wygląda na tle “Here’s To Never Growing Up”? Gdyby porównać pierwszą dobę przepaść między popularnością piosenek jest olbrzymia, na korzyść nowego singla. Unikalibyśmy jednak takich porównań, bo w 2013 roku przemysł muzyczny funkcjonował zupełnie inaczej, a choćby iTunes miał silniejszą pozycję i generował większą liczbę pobrań.

Podobne Posty