Abbey Dawn to wielki debiut Avril Lavigne w świecie mody. W 2008 roku na rynek w Stanach Zjednoczonych trafiła pierwsza linia odzieżowa sygnowana nazwiskiem piosenkarki. Na pomysł stworzenia linii ubrań wpadła amerykańska firma Kohl’s, która zaproponowała piosenkarce stworzenie ubrań ekskluzywnie dla swoich butików. Rok po debiucie w Stanach Zjednoczonych ubrania trafiły do Kanady, gdzie o sprzedaż zatroszczyły się butiki Boathouse. W Japonii, konkretnie w Tokio, stworzono specjalny butik nazwany ”Abbey Dawn”, w którym także można było nabywać ubrania z linii piosenkarki, jednak poza nimi sprzedaje się tam także oficjalne i nieoficjalne gadżety z Avril.
Linia podzielona została na dwie kategorie – ubrania dla nastolatek i ubrania dla dziewczynek. Część ubrań dla dziewczynek to mniejsza wersja ubrań dla nastolatek, jednak kolekcje przeznaczone dla nastolatek są znacznie bardziej rozbudowane i składając się z większej liczby projektów. W późniejszym czasie wprowadzono ubrania dla mężczyzn, jednak ich sprzedaż ograniczała się do sklepów internetowych i była powiązana z promocją albumu „Goodbye Lullaby.” Wyprodukowano wówczas kilka wzorów koszulek, które w mniejszy bądź większy sposób nawiązywały do singli z albumu.

W 2010 roku powstała kolekcja nazwana ”Abbey Dawn for Alice in Wonderland”. Avril Lavigne stworzyła zestaw dziewięciu ubrań zawierających motyw przewodnie z filmu ”Alicja w Krainie Czarów”. Ubrania były sprzedawane w czasie promocji filmu, do którego Kanadyjka nagrała singiel „Alice,” a ich liczba była ograniczona.

Początkowo twarzą marki była tylko i wyłącznie Avril Lavigne. Piosenkarka brała udział w specjalnych sesjach zdjęciowych, gdzie pozowała w ubraniach z ”Abbey Dawn”, jednak z czasem zaczęły zastępować ją mało znane modelki. W 2008 roku piosenkarka wzięła udział w dwóch dużych sesjach promujących kolekcje. Tak samo stało się w 2009 roku, jednak w 2010 roku wzięła udział w tylko jednej sesji zdjęciowej. W 2009 roku do promocji dziecięcej wersji linii zatrudniono Rillę Weaver, jednak pozostałe dziewczynki, które pozowały w ubraniach stworzonych przez Lavigne nie były znane w świecie mody. W 2010 roku ”Abbey Dawn” dla nastolatek i ”Abbey Dawn” dla dziewczynek promowane było fotografiami modelek nieznanych szerszej publiczności.

W 2011 roku, gdy sprzedaż linii odbywała się tylko za pośrednictwem oficjalnej strony internetowej marki, ogłoszono plany wprowadzenia marki do rynek europejski. W tym celu Avril Lavigne udała się na targi odzieżowe do Niemiec, po których zainteresowanie najnowszymi projektami bardzo wzrosło. Linia Summer/Spring 2012 weszła do europejskiej sprzedaży w 2012 roku. W tym samym roku Abbey Dawn nawiązało współpracę z JustFab, której rezultatem była produkcja linii butów i torebek. Od wiosny 2013 roku marka Abbey Dawn nie wypuściła nowych projektów. Premierę nowej kolekcji zapowiedziano na 17 lipca – na rynku japońskim.

 

Nazwa: Abbey Dawn
Data premiery: 17. lipca 2008
Pochodzenie nazwy: pseudonim z dzieciństwa
Ubrania: tshirty, koszulki, koszule, topy, spodnie, szorty, bluzy, kurtki, kamizelki, spódniczki, sukienki, stroje kąpielowe
Dodatki: naszyjniki, bransoletki, pierścionki, kolczyki, okulary, paski, torebki, zegarki
Sprzedaż: Kohl’s, Boathouse, Abbey Dawn, strona internetowa marki oraz różnorodne sklepy internetowe
Sprzedaż w Polsce: Rock Metal Shop, Rock Shock
Pokazy mody: Laforet, Harajuku, Japonia (14. września 2008), 2010 New York Fashion Show (14. września 2009), 2012 New York Fashion Show (12. września 2011),
Ciekawostki: Butiki Kohl’s i Boathouse nie sprzedawały tych samych projektów ubrań. Podobnie było w przypadku sprzedaży w Europie – butki zazwyczaj dostawały inne projekty, tak aby możliwie jak najbardziej podwyższyć sprzedaż
Galeria związana z produktami linii: KLIK