reklama-avril

Na próżno szukać pozytywnych recenzji teledysku do singla „Hello Kitty.” Swoje negatywne zdanie na temat nowego klipu Avril wyrażają nie tylko fani, ale także największe strony internetowej poświęcone show-biznesowi i branżowe magazyny, z Billboard na czele. Z założenia Kanadyjka powinna być załamana, usunąć teledysk z sieci i wydać obszerne oficjalne oświadczenie, w którym przeprosi świat za swoje skandaliczne zachowanie. Niestety, a może stety, w dzisiejszych czasach tak mocna krytyka działa na korzyść artysty i pozwala dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Co medialna krytyka przyniosła Avril?


Duże zainteresowanie mediów oraz miliony komentarzy na portalach społecznościowych powinny sprawić, że Lavigne awansuje w zestawieniu Social 50, czyli liście 50 najczęściej komentowanych artystów w amerykańskich mediach, którą publikuje magazyn Billboard. Co ważniejsze, to ogromne zainteresowanie już sprawiło, że „Hello Kitty” to najgłośniej komentowany singiel z albumu „Avril Lavigne” i jedyny teledysk, który doczekał się publikacji na tak wielu poczytnych stronach internetowych! Efektem jest znaczny światowy wzrost cyfrowej sprzedaży albumu! Od momentu premiery klipu płyta awansowała na listach sprzedaży w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Brazylii, a także mniejszych państw europejskich, takich jak Litwa, Czechy i Słowacja. Wzrost sprzedaży jest zauważalny, bo „Avril Lavigne” nie znajdowało się na #120 miejscu brytyjskiego notowania iTunes od listopada ubiegłego roku! Podobnie jest w Stanach Zjednoczonych, gdzie „Hello Kitty” wyniosło płytę na #206 miejsce.

A co z popularnością w Azji? Ku ogromnemu zdziwieniu singiel radzi sobie o wiele lepiej w Europie i Ameryce Północnej niż w Azji. To prawda, że sprzedaż płyty w Japonii, Chinach i na Filipinach wzrosła, – trudno tutaj mówić o tak dużym wzroście, jak choćby ten w Europie, – ale sam singiel dotarł do zaledwie #165 miejsca japońskiego notowania iTunes i to w kategorii pop. Na liście ogólnej piosenka nie przekroczyła bariery #1340 miejsca. Należy jednak podkreślić, że utwór nie doczekał się jeszcze oficjalnej premiery w tamtejszych stacjach radiowych, co może odwrócić sytuację na iTunes. Z drugiej strony piosenka i tak ma niewielką szansę na debiut na listach Billboard, ponieważ nie tylko nie doczeka się radiowej premiery (chyba, że będzie nieustannie poprawiał swoją pozycję na iTunes), ale co najistotniejsze, wszystkie wyświetlenia teledysku na YouTubenielegalne i nie będą liczone. Legalne są tylko te, które od dzisiejszej nocy pojawiają się pod oficjalnie udostępnionym klipem na kanale VEVO/YouTube Avril.

Na potwierdzenie naszych słów o dobrych notowaniach „Hello Kitty” w Europie i Amerykach mamy krótkie zestawienie wczorajszych poczynań piosenki. Czyżby „Hello Kitty” miało być drugim „Girlfriend”?

AZJA – LISTA OGÓLNA iTUNES
#1340 – Japonia
#258 – Singapur
#160 – Tajwan
#31 – Malezja

EUROPA – LISTA OGÓLNA iTUNES
#941 – Włochy
#680 – Belgia
#387 – Wielka Brytania
#387 – Irlandia
#278 – Norwegia

AMERYKI – LISTA OGÓLNA iTUNES
#969 – Stany Zjednoczone
#447 – Meksyk
#310 – Kanada
#247 – Brazylia

AUSTRALIA I OCEANIA – LISTA OGÓLNA iTUNES
#619 – Australia

Podobne Posty