''Abbey Dawn'' to wielki debiut Avril Lavigne w świecie mody. W
2008 roku na rynek w Stanach Zjednoczonych trafiła pierwsza linia odzieżowa
sygnowana nazwiskiem piosenkarki. Na pomysł stworzenia linii ubrań wpadła
amerykańska firma Kohl's, która zaproponowała piosenkarce stworzenie ubrań
ekskluzywnie dla butików Kohl's. Rok po debiucie w Stanach
Zjednoczonych ubrania trafiły do Kanady, gdzie o sprzedaż zatroszczyły się
butiki Boathouse. W Japonii (Tokio) stworzono specjalny butik
nazwany ''Abbey Dawn'', w którym także można nabywać ubrania z linii
piosenkarki, jednak poza nimi sprzedaje się tam także oficjalne i nieoficjalne
gadżety z Avril.
Linia podzielona została na dwie kategorie - ubrania dla nastolatek i ubrania
dla dziewczynek. Część ubrań dla dziewczynek to mniejsza wersja ubrań dla
nastolatek, jednak kolekcje przeznaczone dla nastolatek są znacznie bardziej
rozbudowane i składając się z większej liczby projektów.
W 2010 roku powstała kolekcja nazwana ''Abbey Dawn for Alice in Wonderland''.
Avril Lavigne stworzyła zestaw dziewięciu ubrań zawierających motyw przewodnie z
filmu ''Alicja w Krainie Czarów''. Ubrania były sprzedawane w czasie
promocji filmu a ich liczba była ograniczona.
Początkowo twarzą marki była tylko i wyłącznie Avril Lavigne. Piosenkarka
brała udział w specjalnych sesjach zdjęciowych, gdzie pozowała w ubraniach z ''Abbey
Dawn'', jednak z czasem zaczęły zastępować ją mało znane modelki. W 2008 roku
piosenkarka wzięła udział w dwóch dużych sesjach promujących kolekcje. Tak samo
stało się w 2009 roku, jednak w 2010 roku wzięła udział w tylko jednej sesji
zdjęciowej - małej. W 2009 roku do promocji dziecięcej wersji linii
zatrudniono Rillę Weaver, jednak pozostałe dziewczynki, które pozowały w
ubraniach stworzonych przez Lavigne nie były znane w świecie mody. W 2010 roku
''Abbey Dawn'' dla nastolatek i ''Abbey Dawn'' dla dziewczynek promowane jest
fotografiami modelek nieznanych szerszej publiczności.
W 2011 roku, gdy sprzedaż linii odbywała sie tylko za posrednictwem oficjalnej strony internetowej marki ogłoszono plany wprowadzenia marki do rynek europejski. W tym celu Avril Lavigne udała się na targii odzieżowe do Niemiec, po których zainteresowanie najnowszymi projektami bardzo wzrosło. Linia Summer/Spring 2012 ma wejsć do europejskiej sprzedaży w 2012 roku.
Nazwa: Abbey Dawn
Data premiery: 17. lipca 2008
Pochodzenie nazwy: pseudonim z dzieciństwa
Cena: $24 - $48 (w większości)
Ubrania: tshirty, koszulki, koszule, topy, spodnie, szorty, bluzy,
kurtki, kamizelki, spódniczki, sukienki, stroje kąpielowe
Dodatki: naszyjniki, bransoletki, pierścionki, kolczyki, okulary, paski,
torebki, zegarki
Sprzedaż: Kohl's, Boathouse, Abbey Dawn
Oficjalna strona internetowa: KLIK
Pokazy mody: Laforet, Harajuku, Japonia (14. września 2008), 2010 New
York Fashion Show (14. września 2009), 2012 New
York Fashion Show (12. września 2011),
Ciekawostki: Butiki Kohl's i Boathouse nie sprzedają tych samych
projektów ubrań. Planuje się wprowadzenie linii do europejskich butików.
Największa galeria projektów linii:
KLIK