Tradycyjnie, jak w każdy wtorek od wydania singla „Head Above Water” przedstawiamy aktualne dane o popularności singla za granicą. Głównie w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, bazując przede wszystkim na listach tworzonych przez Billboard. W nawiasach znajdują się informacje o spadku singla, debiucie lub utrzymaniu pozycji sprzed tygodnia (=).
Singiel cały czas bardzo dobrze radzi sobie w formacie Christian, jednak nie potrafi przebić się na pierwsze miejsce i pokonać singla „You Say” Lauren Daigle, który rewelacyjnie radzi sobie nie tylko w rozgłośniach radiowych, ale także w streamingu. Zaskoczeniem może być, choć zdecydowanie nie powinien być, tak duży spadek na liście Hot 100 w Japonii. Nie od dziś wiadomo, że rynek azjatycki po pierwsze mocno wspiera swoich artystów, po drugie preferuje bardziej energiczne single. Pewnie dlatego, gdy myślimy o drugim singlu z szóstej płyty, do głowy przychodzi „Dumb Blonde” charakteryzowana, jako ta bardziej typowa w brzmieniu dla Avril piosenka.
Canadian Hot 100 #48 (-7)
Hot Canadian Digital Song Sales #15 (-5)
Digital Songs Sales #28 (-13)
Japan Hot 100 #87 (-35)
Japan Hot Overseas #3 (=)
Christian Airplay #47 (=)
Christian Digital Songs Sales #2 (-1)
Christian Streaming Songs #2 (=)
Hot Christian Songs #2 (=)
Jak wygląda sytuacjach w rozgłośniach radiowych w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie? Nie jest źle, co pokazują wzrosty, jednak utwór zupełnie nie przyjął się w formacie POP. Krótką charakterystykę formatów opisaliśmy w dwa tygodnie temu – tutaj. Według szacunkowych danych, bazując na danych z serwisów streamingowych, YouTube i iTunes singiel „Head Above Water”, tylko w USA może pochwalić się liczbą około 240 tysięcy sprzedanych sztuk, z czego około 94 tysiące to sprzedaż cyfrowa z iTunes.
US HAC #38 (+1)
US AC #28 (+1)
US Christian #36 (+5)
Canada POP #38 (+2)
Canada HAC #21 (=)
Tym, co pozytywnie wpływa na popularność „Head Above Water” jest Streaming. Dzięki obecności w playliście Today’s Top Hits, gdzie obecnie piosenka jest w Top 20, sukcesywnie wzrasta liczba dziennych odsłuchań utworu. W miniony czwartek utwór pojawił się na #170 miejscu Spotify Polska i przebił magiczną liczbę 10,000 odtworzeń. 18 października piosenkę odtworzono 10,069 razy. Do tej pory utwór tylko dwa razy pojawił się w Top 200 najpopularniejszych utworów w Polsce, gdzie niestety nie jest zupełnie emitowany w rozgłośniach radiowych. Dzienny przyrost liczby odtworzeń utworu na Spotify, w ciągu ostatnich ośmiu dni prezentujemy poniżej. Dni od 1 do 20 można sprawdzić tutaj, a od 20 do 27 tutaj.
Dzień 27: 16,897,953 (+778,221)
Dzień 28: 17,715,147 (+778,221)
Dzień 29: 18,578,066 (+862,872)
Dzień 30: 19,424,872 (+846,806)
Dzień 31: 20,242,447 (+817,575)
Dzień 32: 20,966,045 (+723,598)
Dzień 33: 21,629,632 (+663,587)
O Polsce trudno napisać coś więcej niż to, że na singiel można głosować w propozycjach Listy Przebojów Trójki. Aby to zrobić należy się zarejestrować – tutaj. Z jednego konta można oddać jeden głos na piosenkę do każdego notowania. Aby zadebiutować na liście Trójki potrzeba dużej liczby głosów, więc zachęcamy do zachęcania do głosowania.