Complicated
14 maja 2002
1. Complicated
2. Complicated (remix)
3. I Don’t Give
4. Why
14 maja 2002 roku odbyła się amerykańska premiera debiutanckiego singla Avril Lavigne o nazwie Complicated, który promuje jej pierwszy album Let Go, a jednocześnie rozpoczyna jej wielką karierę. Został wydany nakładem Arista Records. Napisany przez Avril Lavigne i ekipę The Matrix (Lauren Christy, Scott Spock, Graham Edwards), która odpowiedzialna jest również za produkcję. W Europie singiel trafił do słuchaczy 8 lipca 2002 roku (tutaj oficjalnym wydawcą było Sony BMG). W Stanach do sprzedaży trafiło podstawowe wydanie (na płycie znajduje się piosenka Complicated oraz jej remix), a w wielu krajach doczekało się modyfikacji. Na egzemplarzach m.in. z Kanady, Australii, Japonii i Francji oprócz tytułowego utworu można znaleźć również piosenkę I Don’t Give, ponadto na wydawnictwach z Kanady, Meksyku, UK i Australii znalazła się piosenka Why.
- W Australii sprzedaż singla pokryła się nawet podwójną platyną, również otrzymał tytuł platynowej produkcji w Brazylii, Nowej Zelandii i Norwegii.
- Utwór Complicated znalazł się również na składance World’s Greatest Ballads.
- W zestawieniu z 2014 roku brytyjskiej gazety NME przedstawiający listę Best Songs Of Avril Lavigne singiel zajmuje pierwsze miejsce.
Sk8er Boi
27 sierpnia 2002
1. Sk8er Boi
2. Get Over It
3. Nobody’s Fool
Drugi singiel nosi tytuł Sk8er Boi i jego amerykańska premiera datowana jest na 27 sierpnia 2002 nakładem Arista Records. Do Australii singiel dotarł 28 października 2002, a do Europy 6 grudnia 2002 (na tych dwóch kontynentach za wydawnictwo odpowiedzialne jest Sony BMG). Podobnie jak w przypadku pierwszego singla współtwórcami i producentami są The Matrix. Na wszystkich wydawnictwach oprócz Sk8er Boi można znaleźć również Get Over It, ponadto w wydaniach australijskich i brytyjskich została dodana piosenka Nobody’s Fool nagrana na koncercie w Vancouver.
Piosenka była uważana za synonim stylu Avril Lavigne i przez wiele lat nią pozostała. W tekście opisana jest pewna historia miłosna, w której to dziewczyna odrzuca miłość chłopaka zafascynowanego jazdą na deskorolce. Po latach chłopak zostaje gwiazdą rocka: She turns on TV, guess who she sees? Skater boi rockin’ up MTV, a Avril wyśmiewa jej decyzję sprzed lat oraz podkreśla swoją rolę w jego życiu: Sorry girl but you missed out/ Well tough luck that boy’s mine now /We are more than just good friends.
- W 2003 roku Sk8er Boi zdobyła nagrodę w kategorii ‘Favorite Song’ na Nickelodeon Kids Choice Awards, była również nominowana do Nagrody Grammy.
- Singiel został pokryty platyną m.in. w Stanach Zjednoczonych gdzie sprzedaż przekroczyła milion egzemplarzy oraz w Australii, Brazylii i Nowej Zelandii.
- W Polsce singiel trafił na Listę Przebojów Trójki na początku 2003 roku i utrzymywał się na niej przez 10tygodni.
I’m With You
19 listopada 2002
1. I’m With You
2. I’m With You (live)
3. Unwanted (live)
I’m with you jest trzecim singlem promującym debiutancki album wokalistki – Let Go. W Stanach Zjednoczonych premiera przypada na 19listopada 2002, do Europy zaś dotarł dopiero 3marca 2003. Podobnie jak w przypadku poprzednich singli i tym razem produkcją zajął się The Matrix, jednak tym razem za wydawnictwa na całym świecie odpowiada Arista Records. Na wydawnictwach w Europie, Korei i Australii pojawiają się wykonania live utworu I’m With You z Meksyku, dodatkowo na singlach wydanych w Australii, Niemczech, Korei i Francji pojawia się wersja piosenka Unwated wykonana na żywo również z Meksyku.
Piosenka jest w zupełnie innym klimacie. Pierwsza ballada Avril prawdopodobnie nawiązuje do przeżyć związanych z jej przeprowadzką do wielkiego miasta, poczucia samotności mimo wielu ludzi dookoła: I’m looking for a place/ I’m searching for a face/ Is anybody here I know/ 'Cause nothing’s going right/ And everythigns a mess/ And no one likes to be alone/ Isn’t anyone trying to find me?
- W 2007 roku polska wokalistka Ewa Farna nagrała na swoim debiutanckim albumie ‘’Sam na sam’’ polski odpowiednik piosenki I’m With You – Tam gdzie Ty z melodią I’m With You, jednak innym tekstem.
- W 2003 roku Avril Lavigne za piosenkę I’m With You odebrała aż dwie nagrody: na Teen Choice Awards oraz na Socan Awards. Natomiast w 2004 roku na gali BMI Awards otrzymała nagrodę w kategorii Best Pop Song.
- Singiel osiągnął złoty status sprzedaży w Stanach Zjednoczonych przekraczając ilość 500 tys. sprzedanych egzemplarzy.
Losing Grip
1 kwietnia 2003
1. Losing Grip
2. I’m With You
3. Unwanted
4. Naked
Czwartym singlem z płyty Let Go stało się charyzmatyczne Losing Grip. Piosenka muzycznie zdecydowanie różni się od swoich poprzedników – jest bardziej rockowa. Producentem i współtwórcą utworu został Cliff Magness (laureat nagrody Grammy z 1990 roku), a wydawcą znów Arista Records. 1 kwietnia 2003 roku odbyła się amerykańska premiera Losing Grip, podczas gdy do Europy dotarł pod koniec czerwca. Poszczególne wydania w małym stopniu różnią się od siebie. Oprócz tytułowego utworu w wersji studyjnej można go usłyszeć również w wersji koncertowej (jak na przykład na wydawnictwie z Francji) oraz dodatkowo na singlu z Australii znalazły się dwie piosenki z debiutanckiej płyty Avril, również w wersji live – I’m with you i Unwanted, natomiast na płycie z Wielkiej Brytanii znajdziemy wykonane na żywo Naked.
Avril w treści utworu wspomina swój związek z Jimem Bakely, z którym spotykała się mając 15lat. Chłopak ten mylił miłość z chorobliwą zazdrością, co często podkreślała w różnych wywiadach: Wszystko przez jego zaborczość. Ograniczał mnie i tłamsił emocjonalnie. Chciał mnie mieć tylko dla siebie. Wystąpiła tutaj pewnego rodzaju sprzeczność charakterów, ponieważ jak wiadomo od zawsze wokalistka zawsze robiła to na co miała ochotę i nie zgadzała się na żadne zakazy. Kluczowym momentem jest koniec utworu: Why should I care/ If you don’t care then I don’t care/ We’re not going anywhere.
W Stanach singiel otrzymał złoto po tym jak sprzedał się w 50tysiącach egzemplarzy, otrzymał również nagrodę w 2003 roku na Canadian Radio Music Awards w kategorii Best New Rock/Alternative Solo. W roku wydania dotarł na 64 pozycję na liście Billboard Hot 100.
- Singiel został wydany również na kasacie magnetofonowej.
Mobile
11 Maj 2003
1. Mobile
2. Let Go
3. You Never Satisfy Me
4. Complicated
Mobile jest piosenką, która została singlem tylko w Australii i Nowej Zelandii (tutaj została również wydana na płycie dokładnie 11 maja 2003 roku). Podobnie jak w przypadku Losing Grip producentem i współtwórcą został Cliff Magness. Wydawnictwo jest rarytasem wśród fanów Avril, ponieważ znalazło się na nim nie tylko Mobile, ale i dwie piosenki b-side’owe (Let Go oraz You Never Satisfy Me) oraz wykonany przez Toma Lord-Alge’a (laureat aż trzech nagród Grammy!) mix piosenki Complicated.
W Mobile Avril nawiązuje do naturalnego przemijania czasu i konsekwencji z tego płynących. Czuć w piosence zagubienie (Everythings changing/ When I turn around/ I’m out of my control), ale nie słabość tylko determinację i akceptację trudności sytuacji pomimo smutku: Say goodbye to all my friends/ Can’t say when I’ll be there again/ It’s time now to turn around/ Turn my back on everything.
- W grudniu 2002 roku rozpoczęto prace nad teledyskiem do utworu, jednak ostatecznie nie zmontowano finalnej wersji klipu i zrezygnowano z jego wydania na rzecz „Losing Grip”. Dopiero z początkiem 2011 roku pierwsza – niepoprawiona i nieskończona – wersja klipu trafiła do sieci.
Don’t Tell Me
27 kwietnia 2004
1. Don’t Tell Me
2. Don’t Tell Me (acoustic)
3. Take Me Away
W 2004 roku Avril Lavigne zajęła się wydaniem drugiego albumu ‘Under My Skin’, a dokładniej 1 marca w Stanach Zjednoczonych odbyła się premiera pierwszego oficjalnego singla z tej płyty – Don’t Tell Me. Do Europy dotarł niecałe dwa miesiące później – 27 kwietnia 2004. Producentem piosenki jest Butch Walker. Avril jest autorką tekstu, a muzyką zajęli się wspólnie z Evanem Taubenfeldem.
I’m gonna ask you to stop, thought I liked you a lot, but i’m really upset,/ Get outta my head, get off my bed, yeah that’s what I said. – sens całego tekstu zawarty jest w tych dwóch linijkach. Sytuacja jest znana Avril z autopsji, często opowiadała o tym w wywiadach podkreślając przy tym, że dziewczyny powinny być silne i asertywne w stosunku do mężczyzn, którzy nie rozumieją słowa „nie’’.
Wersje singla wydane w różnych częściach świata prawie się od siebie nie różnią. W Japonii i Australii oprócz tytułowej piosenki znalazło się również Take Me Away, a na wydawnictwach z Francji, Niemiec i Wielkiej Brytanii można usłyszeć dodatkowo Don’t Tell Me w wersji akustycznej.
- Don’t Tell Me zajmowało pierwsze miejsce na liście Osakan Hot 100 w Japonii.
- W 2004 roku Don’t Tell Me otrzymało nagrodę na MuchMusic Video Awards i na Canadian Radio Music Awards, a w 2005 na Socan Awards.
- Piosenka została napisana jeszcze przed wydaniem albumu Let Go.
Autorką powyższych treści jest Olga Walendowska.
My Happy Ending
16 czerwca 2004
1. My Happy Ending
2. My Happy Ending (live acoustic version)
3. Take Me Away (live acoustic version)
4. Take It
Po Don’t Tell Me przyszedł czas na kolejny singiel, na który wybrano piosenkę My Happy Ending. Wybór okazał się słuszny, a piosenka stała się jednym z najpopularniejszych singli w dorobku Avril. Utwór dotarł do #9 miejsca amerykańskiej listy przebojów, a w Wielkiej Brytanii uplasował się na #5 miejscu. Autorami utworu są Avril Lavigne i Butch Walker.
W styczniu 2005 roku singiel otrzymał status platynowej płyty w Stanach Zjednoczonych i zrównał się tym samym z I’m with You, które do tamtej pory było jedynym singlem Avril wyróżnionym tym osiągnięciem w Stanach Zjednoczonych. W 2006 roku utwór został uhonorowany tytułem Best Pop Song przyznawanym przez BMI Awards.
-
-
- W teledysku występują ówczesne przyjaciółki Avril.
- My Happy Ending do dziś pozostaje jedną z najpopularniejszych piosenek w dyskografii Avril, m.in. z tego powodu Avril została poproszono o wykonanie właśnie tego utworu podczas ceremonii zamknięcia zimowych Igrzysk Olimpijskich w Vancouver.
- Przez pewien czas utwór był numerem jeden w amerykańskich rozgłośniach radiowych formatu Adult Top 40.
-
Nobody’s Home
4 listopada 2004
1. Nobody’s Home
2. Nobody’s Home (live acoustic version)
3. Knockin’ on Heaven’s Door (live acoustic version)
4. I Always Get What I Want
Po sukcesie My Happy Ending postanowiono nie spieszyć się w wydaniem kolejnego singla. Jesienią do rozgłośni radiowych trafiła piosenka Nobody’s Home napisana przez Avril Lavigne i Bena Moody, a wyprodukowana przez Dona Gilmore. Niestety, choć utwór cieszył się uznaniem w oczach fanów, w radiu nie poradził sobie tak dobrze, jak poprzednie single.
-
- Teledysk do singla nakręcono już w lipcu, ale ukazał się dopiero w październiku.
- W teledysku można zobaczyć literki A+D napisane na ścianie toalety. To inicjały Avril+Deryck, wówczas chłopaka Avril.
- W teledysku ponownie wystąpiła jedna z przyjaciółek Avril, Monique.
He Wasn’t
28 marca 2005
1. He Wasn’t
2. He Wasn’t (live version)
3. He Wasn’t (live acoustic version)
4. He Wasn’t (music video)
Czwartym i zarazem ostatnim światowym singlem wydanym z albumu Under My Skin była piosenka He Wasn’t. Utwór autorstwa Avril Lavigne i Chantal Kreviazuk, którą piosenkarka poznała jeszcze w 2003 roku. Za produkcję piosenki odpowiada Raine Maida.
Singiel zebrał mieszane recenzje, ale nie przebił się do szerokiego grona odbiorców pozostają w zasadzie niezauważony. Mając na uwadze jego niską popularność, oraz kiepskie wyniki Nobody’s Home, zdecydowano, że będzie to ostatni singiel z teledyskiem promujący album.
-
- Po nagraniu Avril nie mogła zmyć różowej farby z włosów, przez co zdecydowała się pofarbować włosy, żeby różowy nie był widoczny na zdjęciach dla magazynu Cosmopolitan.
- Był to najtańszy budżetowo teledysk ze wszystkich nagranych w ramach promocji albumu.
Fall to Pieces
7 czerwca 2005
1. Fall to Pieces
W czerwcu 2005 roku na czwarty singiel z płyty w Stanach Zjednoczonych, Australii i wybranych krajach Europy wybrano utwór Fall To Pieces. Piosenkę napisaną przez Raine Maidę i Avril Lavigne.
Utwór radził sobie tak słabo na listach popularności, że ostatecznie zrezygnowano z nakręcenia teledysku, a formalnie przestano mówić o tej piosence, że jest singlem.
Take Me Away
marzec 2004
Piosenka Take Me Away została radiowym singlem emitowanym w Kanadzie mniej więcej w tym samym czasie, w którym ukazał się singiel Don’t Tell Me. Autorami piosenki są Avril Lavigne i Evan Taubenfeld, a produkcją zajął się Don Gilmore.
Keep Holding On
27 listopada 2006
1. Keep Holding On
Jesienią 2006 roku, gdy Avril Lavigne pracowała nad trzecim studyjnym albumem, ukazał się utwór Keep Holding On promujący kinowy film Eragon. Autorami piosenki są Avril i Dr. Luke. Piosenka, choć nigdy nie doczekała się teledysku, jest jednym z najpopularniejszych utworów Avril w Stanach Zjednoczonych! Singiel dotarł do #17 miejsca zestawienia Billboard Hot 100, osiągnął status platynowego utworu i był nawet na krótkiej liście nominowanych do Oscara w kategorii Best Original Song.
- Na albumie The Best Damn Thing miała znaleźć się zmieniona, bardziej pasująca do klimatu płyty wersja singla, jednak zrezygnowano z tego pomysłu.
- Avril nigdy nie wykonała tej piosenki na żywo w żadnym programie telewizyjnym.
Girlfriend
27 lutego 2007
1. Girlfriend
2. Alone
W lutym 2007 roku Avril Lavigne zdecydowała się zaskoczyć świat swoją walentynkową propozycję. Napisana przez nią i Dr. Luke’a piosenka Girlfriend okazała się światowym sukcesem, multiplatynowym singlem i jedną z najpopularniejszych piosenek 2007 roku. Stała się też pierwszym w karierze singlem Avril, który dotarł do #1 miejsca amerykańskiej listy Billboard 100.
Mimo iż dla wielu fanów Avril tak nagła i jednak radykalna zmiana stylu muzycznego była szokiem, mediom i słuchaczom utwór się podobał. Do tego stopnia, że na fali popularności Avril nagrała siedem obcojęzycznych refrenów utworu, m.in. po niemiecku i japońsku.
W maju 2007 roku, gdy utwór był już przebojem, do sądu wpłnął pozew przeciwko Lavigne, Gottwaldowi, RCA Records i Apple, w którym napisano, że piosenka jest plagiatem utworu I Wanna Be Your Boyfriend The Rubinoos z 1979 roku. Ówczesny manager Avril, Terry McBride stanowczo zaprzeczył tym doniesieniom. W styczniu 2008 roku doszło do ugody pomiędzy oskarżycielami i Lavigne.
- Autorem zdjęcia z okładki singla jest Deryck Whibley.
- Na fizycznej wersji singla pojawił się utwór Alone, nie opublikowany na płycie. Co ciekawe, było to ostatnie fizyczne wydanie singla Avril zawierające premierową kompozycję.
- W teledysku do singla Avril korzysta z pomocy dublerek, co nie miało miejsca nigdy wcześniej.
- W 2008 roku Lil Mama, podopieczna Dr Luke’a nagrała wokale do remiksu utworu, do którego później nakręcono teledysk z udziałem Avril.
When You’re Gone
19 czerwca 2007
1. When You’re Gone
Po światowym sukcesie Girlfriend album The Best Damn Thing zdecydowano się promować mniej energiczną piosenką, pokazując tym samym inne oblicze Avril. Wybór padł na When You’re Gone piosenkę, której autorami są Avril, Jesse Welch i Butch Walker, który jest także producentem piosenki.
Piosenka nie powtórzyła spektakularnego sukcesu swojego poprzednika, ale została zauważona zarówno w Stanach Zjednoczonych jak i w Europie. W Wielkiej Brytanii dotarła nawet do #3 miejsca listy popularności i zdobyła statuetkę BMI Awards.
„To utwór opowiadający o uczuciach, które towarzyszą nam, gdy jesteśmy z kimś, ale musimy się pożegnać, o tęsknoscie,” powiedziała w jednym z wywiadów Avril.
- W teledysku do piosenki można zobaczyć A+D wyryte na drzewie, inicjały Avril i jej ówczesnego męża, Derycka.
- Do piosenki powstał pierwszy w karierze Avril klip, w którym ona sama gra drugoplanową rolę.
Hot
2 październik 2007
1. Hot
2. I Can Do Better
Trzecim singlem promującym album The Best Damn Thing została piosenka Hot skomponowana przez Avril i Evana Taubenfelda, a wyprodukowana przez Dr. Luke’a. Mimo iż utwór nie radził sobie dobrze w Stanach Zjednoczonych, dzięki wykonaniu podczas MTV European Music Awards zyskał popularność w Europie.
The Best Damn Thing
21 czerwca 2008
1. The Best Damn Thing
Ostatnim singlem z albumu została tytułowa piosenka, jednak jako singiel ukazała się tylko w Europie i w Brazylii. Autorami piosenki są Avril i Butch Walker. Utwór nie okazał się jednak sukcesem – najlepiej poradził sobie w Brazylii, zaś w Europie przeszedł praktycznie niezauważony. Nie udało mu się zaistnieć także w Stanach Zjednoczonych.
Innocence
2008
Włoscy fani Avril Lavigne bardzo naciskali na wytwórnię płytową, aby piosenka Innocence została oficjalnym singlem z płyty. Ich starania zostały poniekąd wysłuchane – utwór został radiowym singlem tylko we Włoszech, a włoski oddział Sony Music sfinansował powstanie teledysku, w którym zagrali fani Avril.
Alice
29 stycznia 2010
1. Alice
2. Welcome to Mystery (by Plain White T)
Kolejny w karierze Avril Lavigne utwór nagrany na potrzeby promocji filmu, który ostatecznie trafił także na jej studyjną płytę. Piosenka ukazała się w styczniu 2010 roku i jest efektem współpracy Avril z Butchem Walkerem. Kulisy jej powstania są o tyle ciekawe, że Avril spotkała się z przedstawicielami Disneya w celu przedyskutowania koncepcji na specjalną kolekcję Abbey Dawn inspirowaną filmem Alicja w Krainie Czarów. Finalnie, gdy Lavigne pochwaliła się, że jest w trakcie pisania materiału na nowy album (pierwotnie jej czwarta studyjna płyta miała się ukazać w 2009 roku), zaproponowano jej nagranie utworu promującego film.
Choć singiel nie okazał się światowym przebojem, został doskonale przyjęty przez fanów piosenkarki oraz dziennikarzy, którzy dostrzegli w nim jedną z najlepszych piosenek w dorobku Avril.
- W teledysku do piosenki nie występuje Johnny Depp, jego postać została dodana do teledysku w post-produkcji.
- O światowej premierze piosenki poinformował jako pierwszy Fan Club Avril Lavigne „Take It!” Polska.
- Pierwotnie utwór miał nosić tytuł Alice (Underground), ale zdecydowano się na skrócenie tytułu.
What the Hell
10 stycznia 2011
1. What the Hell
2. What the Hell (instrumental)
Pierwszy singiel promujący album Goodbye Lullaby zadebiutował w noc sylwestrową. O północy Avril wykonała singiel na żywo w programie Dick Clark’s New Year’s Rockin’ Eve. Autorami singla są Avril, Max Martin i Shellback. Piosenka została nagrana w momencie, w którym Avril miała już gotowy materiał na płytę, jednak na prośbę wytwórni poleciała do Szwecji, aby pracować w Maxem Martinem.
Utwór, który brzmieniem bardzo nawiązywał do przebojowego Girlfriend doskonale poradził sobie na światowych listach przebojów. Nie powtórzył sukcesu Girlfriend, ale był jedyną piosenką z Goodbye Lullaby, która dotarła do #11 miejsce na liście Hot 100 Billboard. Stała się także przebojem w Australii i Nowej Zelandii oraz doskonale radziła sobie w Europie.
- Piosenkę można było pobrać za darmo przez 48 godzin od premiery.
- What the Hell otrzymało tytuł BMI Awards w kategorii Best Pop Song.
- Teledysk do singla nagrano w 3D.
Smile
11 kwietnia 2011
1. Smile
Po sukcesie What the Hell zdecydowano, że drugim singlem powinna być kolejna piosenka napisana przez Avril, Maxa Martina i Shellbacka. Utwór Smile spodobał się w tych krajach, które pokochały What the Hell – w Australii i Nowej Zelandii oraz Japonii piosenka doskonale radziła sobie na listach popularności.
Gorzej było w Stanach Zjednoczonych, gdzie Smile dostarło zaledwie do #68 miejsca listy Billboard Hot 100. Do piosenki powstał teledysk, który przywołuje na myśl klip do singla He Wasn’t. Był to ostatni singiel, który Avril wydała pod szyldem RCA Records.
Wish You Were Here
9 września 2011
1. Wish You Were Here
2. Wish You Were Here (acoustic)
3. Smile (acoustic)
4. What the Hell (acoustic)
Zdecydowanie jeden z najbardziej wyczekiwanych singli w karierze Avril i jednocześnie jeden z tych, których wydanie związane jest z licznymi perturbacjami. Oficjalnie był to pierwszy singiel, który Avril wydała pod szyldem Epic Records.
Autorami Wish You Were Here są Avril Lavigne, Max Martin i Shellback. W jednym z wywiadów Avril w tych słowach wspominała pracę z Martinem: „Powiedział mi kilka naprawdę ważnych dla mnie słów. Pracował z wieloma ludźmi, jest artystą, jest niezwykle wrażliwą osobą. Napisaliśmy wspólnie kilka naprawdę wyjątkowych utworów. Trochę trudno pracuje się z kimś nowym, ale weszłam do budki, nagrałam wokale do Wish You Were Here, a po pierwszej próbie Max podszedł do mnie i powiedział: „czuję się zaszczycony, że tutaj jesteś”. Poczułam, że się rozumiemy – on mnie, ja jego”.
Utwór nie stał się wielkim światowym przebojem, ale doczekał się wielu pozytywnych recenzji. Krytycy zwracali uwagę na inne, dojrzalsze i ciekawsze brzmienie Avril.
Singiel został wydany na płycie CD w formie tzw. limited fan edition, czyli wersji, jaką można było nabyć za pośrednictwem oficjalnej strony internetowej Avril. Na tejże stronie widniała informacja, że na krążku znajdzie się także nowa, nieznana fanom wcześniej piosenka zatytułowana Hello. Po tym, jak single zaczęły trafiać do rąk fanów okazało się, że zamiast Hello na albumie znajdują się akustyczne wersje singli What the Hell i Smile. Z powodu niepoprawnie podanej tracklisty fani mogli otrzymać zwrot pieniędzy i zatrzymać single. Po latach okazało się, że osoba odpowiedzialna za dodanie produktu do oferty zapomniała zmienić tracklistę, a Hello zostało wpisane, jako przypadkowe słowo. Avril nigdy nie nagrała piosenki o tym tytule.
Push
13 lutego 2012
Ostatnim singlem z albumu Goodbye Lullaby została piosenka Push. Można powiedzieć, że klasycznie, na ostatni utwór promujący krążek wybrano ten, który Avril napisała wspólnie z Evanem Taubenfeldem. Za produkcję piosenki odpowiada Deryck Whibley.
Piosenka była singlem jedynie w Japonii, gdzie dotarła nawet do #35 miejsca Japan Hot 100. Nie powstał do niej jednak teledysk.
Here’s to Never Growing Up
9 kwietnia 2013
1. Here’s to Never Growing Up
2. Here’s to Never Growing Up (instrumental)
Ten singiel miał być wielkim powrotem Avril Lavigne na szczyty list przebojów. Pierwszy w pełni nagrany i wydany pod skrzydłami nowej wytwórni płytowej, Epic Records. Na miesiąc przed premierą utworu Avril ogłosiła w mediach społecznościowych, że wybrała pierwszy singiel z piątego albumu. Piosenka zadebiutowała 9 kwietnia po kilku lakonicznych zapowiedziach singla w postaci grafik zamieszczanych na Twitterze.
Próbując rozbudzić wspomnienia osób, które przez lata zdążyły zapomnieć o muzyce Avril zdecydowano się, że w teledysku odtworzony zostanie wizerunek piosenkarki z teledysku do przeboju Complicated.
Singiel jest efektem współpracy Lavigne z Davidem Hodgesem, Chadem Kroegerem, Jacobem Kasherem i producentem Martinem Johnsonem. Singiel dotarł do Top 20 amerykańskiego zestawienia Billboard Hot 100 i okazał się najpopularniejszym singlem Avril z albumu Avril Lavigne, który ukazał się kilka miesięcy później. Piosenka była także #1 w polskich rozgłośniach radiowych. Singiel ukazał się na płycie CD w Azji.
Rock n Roll
27 sierpnia 2013
1. Rock n Roll
2. Rock n Roll (instrumental)
Na drugi singiel z albumu Avril Lavigne wybrano utwór Rock n Roll. Po umiarkowanym sukcesie Here’s To Never Growing Up kolejny singiel miał stać się internetowym wydarzeniem. Początkowo, w lipcu, zaproszono fanów do zabawy, która polegała na tym, żeby publikować na Twitterze tak wiele określonych wiadomości, żeby na specjalnej stronie internetowej dedykowanej piosence odblokować jego okładkę. Następnie w ten sam sposób fani mieli odblokować dostęp do singla. Choć tweetowali naprawdę intensywnie okazało się, że aktywny link do utworu był ukryty w kodzie HTML strony i piosenki można było słuchać bez zabawy na Twitterze. Pierwsza data premiery Rock n Roll została wyznaczona na 30 lipca, jednak kilka godzin przed premierą poinformowano, że została ona przesunięta. Ostatecznie utwór oficjalnie ukazał się dopiero 12 sierpnia, gdy na oficjalnym profilu Avril w serwisie VEVO pojawiło się lyric video złożone z materiałów przesłanych przez fanów.
20 sierpnia odbyła się natomiast premiera teledysku do singla. Zamysłem twórców było stworzenie klipu, który wywoła na tyle duże zamieszanie w internecie, że stanie się popularnym wówczas viralem. Niestety efektu nie udało się osiągnąć, mimo sceny pocałunku czy wcielenia się w rolę Slasha z teledysku Guns N’ Roses do przeboju November Rain.
Za singiel odpowiadają Lavigne, Chad Kroeger, David Hodges, Peter Svensson, Rickard Goransson i Jacob Kasher Hindlin, a wyprodukowali go Svensson, Goransson i Martin Johnson. Singiel ukazał się na płycie CD i był w szerokiej dystrybucji w amerykańskiej sieci Walmart, jako ostatni z dostępnych w ten sposób singli Lavigne poza Azją. Nie przełożyło się to jednak na jego wysoką popularność – dotarł zaledwie do #91 miejsca Billboard Hot 100, a największą popularnością cieszył się w Japonii.
Let Me Go
8 października 2013
1. Let Me Go (radio edit)
2. Let Me Go (album version)
3. Let Me Go (instrumental)
Związek Avril Lavigne z Chadem Kroegerem był główną osią promocji albumu Avril Lavigne, więc oczywistym było, że album musi promować piosenka z jego udziałem. Na miesiąc przed premierą płyty ukazał się singiel Let Me Go, ballada oparta na pianinie, która podzieliła krytyków. Niezbyt lubiany przez amerykańskich dziennikarzy muzycznych Kroeger został skrytykowany za udział w singlu, sposób śpiewania i za wszystko, co dało się skrytykować.
Piosenka dobrze radziła sobie jednak na listach popularności w Kanadzie, natomiast w Stanach dotarła do #78 miejsca Billboard Hot 100 stając się drugim, po Here’s to Never Growing Up najpopularniejszym utworem z albumu.
Za singiel odpowiadają Lavigne, Chad Kroeger, David Hodges, którzy są także producentami. Był to ostatni singiel w dorobku Avril, który ukazał się na fizycznym nośniku – trafił do sprzedaży w Azji.
Hello Kitty
21 kwietnia 2014
Czwartym singlem z albumu Avril Lavigne, ale wydanym z przeznaczeniem na japoński rynek została piosenka Hello Kitty, jedna z pierwszych skomponowanych na album. Do utworu nakręcono teledysk, nad którym Avril pracowała w Tokio.
Piosenka spotkała się z krytyką zagranicznych dziennikarzy, na czele z amerykańskimi, co przełożyło się jednak na mały sukces. Teledysk do singla odtwarzało tak wielu mieszkańców Stanów Zjednoczonych, że piosenka dotarła do #75 miejsce listy Billboard Hot 100, debiutując wyżej niż Rock n Roll. Co ciekawe, w Azji singiel nie stał się tak popularny, jak oczekiwano. Przeszedł w zasadzie niezauważony.
Za singiel odpowiadają Lavigne, Martin Johnson, Chad Kroeger, David Hodges, zaś producentami są Hodges i Kroeger.
Give You What You Like
10 lutego 2015
Podczas gdy w Japonii czwartym singlem został utwór Hello Kitty w Europie i w Ameryce Północnej miał nim zostać utwór Give You What You Like. Niestety plany pokrzyżowały początki choroby Avril – piosenkarka miała pierwsze objawy boreliozy i przerwała promocję płyty, odłożyła plany koncertowe. Ostatecznie, rok później, piosenkę wykorzystano w filmie Babysitter’s Black Book i na mocy współpracy ze stacją telewizyjną Lifetime nakręcono teledysk. Lavigne nagrywała go walcząc z chorobą, biorąc liczne leki i nie będąc w stanie prowadzić aktywności zawodowej. Piosenka nie była więc promowana, a jej wydanie należy traktować raczej jako prezent dla fanów.
Za singiel odpowiadają Lavigne, Chad Kroeger, David Hodges, zaś producentami są Hodges i Kroeger.
Fly
16 kwietnia 2015
O istnieniu piosenki zatytułowanej Fly Avril Lavigne mówiła jeszcze przed wydaniem albumu Avril Lavigne, od zawsze podkreślając, że chciałaby go wydać na cele charytatywne. Wiosną 2015 roku nadarzyła się taka okazja. Piosenkarka została ambasadorką Olimpiad Specjalnych 2015 i właśnie wspierając tę organizację wydano singiel, który co ważne, Lavigne nagrała od nowa. Według jej słów pierwotna wersja piosenki, nagrana w 2012 roku, była żywsza.
Kanadyjka poprosiła fanów, aby zaangażowali się w stworzenie logo utworu, które miało być wykorzystywane do promocji singla. Pojawiło się m.in. na bluzach. Do singla powstał także teledysk, w którym wykorzystano materiały Olimpiad Specjalnych, nagrania z wizyty Avril w jednej z placówek, z którymi współpracuje organizacja oraz ujęcia z jej domowego studia nagraniowego. Promocja piosenki była pierwszą dużą aktywnością zawodową Lavigne od połowy 2014 roku, gdy zniknęła z życia publicznego najpierw próbując poznać odpowiedź na pytanie, na co zachorowała, a później lecząc objawy. 25 lipca 2015 roku ponownie stanęła na scenie, wykonując Fly podczas ceremonii otwierającej zmagania w Los Angeles.
Utwór został wyprodukowany przez Avril i Chrisa Baseforda, a przy jego powstawaniu pomagał Chad Kroeger i David Hodges.
Head Above Water
19 września 2018
Singiel „Head Above Water”, jak się później okazało tytułowa piosenka z szóstej studyjnej płyty Avril Lavigne, to wielki powrót artystki na scenę. Wydany we wrześniu 2018 roku singiel dotarł do #64 miejsca prestiżowego zestawienia Billboard Hot 100. Nad piosenką Avril pracowała z Travisem Clarkiem z We The Kings oraz Stephanem Moccio. Na jego udziale w tworzeniu singla piosenkarce zależało tak bardzo, że przez kilka miesięcy czekała, aż muzyk będzie mógł wejść do studia i pomóc jej dokończyć singiel.
Wiele pracy włożono także w realizację teledysku, za który odpowiada Elliott Lester. Część zdjęć, bez udziału Avril, za to z udziałem jej dublerki, nagrano na Islandii. Avril zależało na tym, aby teledysk przedstawiał ujęcia wody, ważnej dla niej w kontekście walki z boreliozą, o której opowiada singiel. Teledysk zadebiutował 27 września, w 34-te urodziny piosenkarki, a dwa lata po premierze przekroczył 100 milionów wyświetleń na YouTube.
W sierpniu 2019 roku oficjalnie opublikowano wersję singla z gościnnym udziałem Travisa Clarka, pierwotnie wydaną na rozszerzonej, japońskiej wersji płyty. To jedny singiel z albumu, który trafił na listy przebojów na całym świecie, a także pierwszy w karierze Lavigne utwór, który zdominował listy przebojów rozgłośni radiowych z formatu Christian. Piosenka dotarła tam do #2 miejsca, a w rocznym zestawieniu znalazła się w Top 20. Singiel pokrył się złotem w Stanach Zjednoczonych, platyną w Brazylii i podwójną platyną w Kanadzie.
Tell Me It’s Over
12 grudnia 2018
Na drugi singiel promujący album „Head Above Water” wybrano balladę „Tell Me It’s Over”, którą Avril napisała wspólnie z Ryanem Cabrerą, Melissą Bel, Johanem Carlssonem i Justinem Gray’em. Za produkcję odpowiada Johan Carlsson.
Aby wesprzeć premierę piosenki Lavigne wykonała ją na żywo w towarzystwie Ryana Cabrery podczas zorganizowanego przez niego koncertu, transmitowanego online. Utwór zadebiutował na #36 miejscu Digital Songs w Stanach Zjednoczonych.
Dumb Blonde feat. Nicki Minaj
12 lutego 2019
Na trzy dni przed premierą albumu „Head Above Water” odbyła się premiera trzeciego singla. Premierę utworu „Dumb Blonde”, napisanego wspólnie z Mitchem Allanem i Bonnie McKee na finiszu prac nad krążkiem (w maju 2018), przekładano chcąc zaprosić do współpracy gościa specjalnego. Ostatecznie udało się zaangażować Nicki Minaj, jednak wydarzyło się to na tyle późno, że na fizyczną wersję płyty trafiła wersja bez udziału raperki.
Singiel ukazał się 12 lutego, doczekał się kilku wystąpień na żywo w programach telewizyjno-internetowych i został jedną z piosenek promujących film „The Hustle”.
Początkowo Lavigne zapowiadała, że do piosenki powstanie teledysk. Po pewnym czasie zaczęła unikać odpowiedzi na pytanie, kiedy będzie go można obejrzeć, aż wreszcie ogłosiła, że „na razie teledysku nie będzie”. Powód rezygnacji z szerszej promocji piosenki nie jest znany, ale spekuluje się, że sztabowi Avril nie udało się porozumieć ze sztabem Nicki Minaj w sprawie wynagrodzenia za udział w klipie. Singiel zadebiutował na #92 miejscu Canadian Hot 100 i na #24 Pop Digital Songs. W internecie pozostaje drugim, po „Head Above Water” najpopularniejszym singlem z albumu.
I Fell in Love with the Devil
28 czerwca 2019
Po półrocznej przerwie w wydawaniu singli, chcąc promować jesienną trasę koncertową Avril Lavigne po Stanach Zjednoczonych, na singiel wybrano utwór „I Fell in Love with the Devil”. Kompozycja to wspólne dzieło Avril i Chrisa Baseforda, jedna z najbardziej lubianych przez fanów piosenek z albumu. Oficjalnie to drugi singiel promujący płytę, ponieważ „Tell Me It’s Over” i „Dumb Blonde” nie zostały wysłane do rozgłośni radiowych.
O pomoc w stworzeniu okładki singla Avril poprosiła fanów, zaś do udziału w teledysku zaprosiła przyjaciela, i współautora kilku kompozycji z „Head Above Water”, Zane’a Carneya. Niestety utwór, mimo pozytywnego odbioru, nie zaistniał na listach przebojów.
We are Warriors
24 kwietnia 2020
Miesiąc po tym, jak świat opanowała pandemia koronawirusa Avril Lavigne zaskoczyła fanów informacją o premierze nowej wersji piosenki „Warrior”, utworu który zamyka album „Head Above Water” wydany w 2019 roku. Artystka, zainspirowana ludzi stających się wojownikami w obliczu pandemii, przygotowała nową wersję swojego utworu. Został on wydany, aby wesprzeć Project Hope, który działa na rzecz lekarzy i pracowników szpitali w walce z pandemią koronawirusa.
Premierze zmienionej wersji utworu – zmiany dotyczą fragmentów tekstu oraz produkcji, całość została nagrana od nowa w domowym studiu Lavigne – towarzyszył teledysk stworzony z nagrań wykonanych na terenie posiadłości Avril oraz materiałów nadesłanych przez fanów. Artystka intensywnie promowała piosenkę wykonując ją na żywo podczas licznych koncertów charytatywnych organizowanych online oraz w programach telewizyjnych. Wszystkie występy rejestrowano w domu Avril, podczas społecznej kwarantanny. W rezultacie piosenka pojawiła się na dwóch listach Billboard, co nie udało się poprzedniemu singlowi.
Autorami piosenki „Warrior” są Avril Lavigne, Chad Kroeger i Travis Clark. Za produkcję odpowiada Lavigne, zaś w nagraniu nowej wersji pomagał Pete Jonas.
Flames
8 stycznia 2021
Pod koniec 2020 roku Avril Lavigne weszła do studia nagraniowego z Mod Sunem, który pracował wówczas na swoim nadchodzącym studyjnym albumem. To Avril zainicjowała kontakt, pisząc do muzyka na Instagramie, jak bardzo podoba jej się utwór „Karma”. Efektem wymiany wiadomości było powstanie utworu „Flames”, pierwotnie napisanego bez udziału Lavigne. Piosenka ukazała się w styczniu 2021 roku i miała otwierać obfity muzycznie rok.
Utwór był pierwszym efektem współpracy Avril z producentem Johnem Feldmannem, który odpowiada za produkcję jej siódmej studyjnej płyty. Singiel „Flames” dotarł do 21 miejsca listy US Alternative Airplay, czyli najchętniej emitowanych utworów w amerykańskich rozgłośniach radiowych tego formatu. Dla Avril była to pierwsza piosenka w karierze, która zadebiutowała w tym zestawieniu. 16 kwietnia opublikowano akustyczną wersję piosenki. Singiel znalazł się na płycie Mod Suna zatytułowanej „Internet Killed The Rockstar”.
G R O W
16 lipca 2021
Drugim w 2021 roku utworem, w którym gościnnie zaśpiewała Avril Lavigne jest piosenka „G R O W”, wydana przez amerykańską wokalistkę Willow Smith. Piosenka ukazała się wraz z premierą albumu „Lately I feel EVERYTHING” i jest pierwszym od 2007 roku wspólnym utworem Lavigne i Travisa Barkera.
W czerwcu 2021 roku Avril i Willow zostały przyłapane na planie wspólnego teledysku, który ostatecznie ukazał się 19 października. Piosenka nie odniosła spektakularnego sukcesu, wbrew oczekiwaniom przeszła raczej bez echa.
Bite Me
10 listopada 2021
Po miesiącach zapowiedzi, obietnic i przekładania terminów w listopadzie odbyła się premiera pierwszego singla zapowiadającego siódmy album Avril Lavigne. Piosenkarka wydała go pod szyldem DTA Records, wytwórni płytowej, której dyrektorem artystycznym jest Travis Barker. Perkusista jest także współproducentem utworu, który skomponowali Avril, Derek Smith (Mod Sun), John Feldmann, Omer Fedi i Marshmello. Tydzień po premierze piosenki ukazał się teledysk w reżyserii Hannah Lux Davis, który jest inspirowany dawnymi klipami Avril.
Piosenka „Bite Me” nie zadebiutowała na prestiżowej liście Billboard Hot 100, stając się tym samym pierwszym w karierze Lavigne pierwszym singlem zwiastującym płytę, któremu się to nie udało. Zadebiutował natomiast na #63 miejscu Canadian Hot 100 oraz #61 miejscu UK Singles Chart z liczbą 7,511 ekwiwalentów sprzedażowych.